Hoe autodealer websites te optimaliseren

Het wordt steeds moeilijker voor elk lokaal bedrijf om hoog te scoren op Google, maar een van de meest concurrerende – en complexe – sectoren voor lokale SEO zijn autodealers. De huidige auto shoppers doen veel van hun onderzoek online voordat ze zelfs stap in een dealer showroom. (En veel mensen weten niet eens wat voor soort auto ze willen wanneer ze beginnen met hun zoektocht).

Volgens Google bezoekt de gemiddelde autokoper slechts twee dealers wanneer hij op zoek is naar een nieuwe auto. Dat betekent dat het nog belangrijker is dan ooit voor autodealers om hoog in de lokale zoekresultaten te verschijnen. Onlangs hebben we nog een SEO opdracht uitgevoerd voor Auto onderdelen den haag.

Hoe autodealer websites te optimaliseren

Autodealers zijn echter complexer dan de gemiddelde lokale onderneming – wat betekent dat hun digitale marketingstrategieën ook complexer zijn. Ten eerste verkopen dealers vaak nieuwe voertuigen van verschillende fabrikanten met een verscheidenheid aan merken en modellen. Vervolgens, omdat zo veel mensen hun oude auto’s inruilen wanneer ze nieuwe auto’s kopen, verkopen autodealers ook een verscheidenheid aan gebruikte voertuigen van nog meer fabrikanten. Bovendien hebben autodealers ook een serviceafdeling die auto-onderhoud en reparaties aanbiedt – zoals garantiewerkzaamheden van de fabrikant, olieverversingen, bandenwissels, terugroepacties en meer. (De zoekfunctie op de website van een autodealer alleen al is een complex systeem!)

In wezen is een autodealer als drie bedrijven in een: ze verkopen nieuwe auto’s, gebruikte auto’s, EN doen autoreparaties. Dit betekent dat uw optimalisatie strategie ook veelzijdig moet zijn.

Ook, als je kijkt naar de autodealers in uw stad, vindt u waarschijnlijk ten minste een dealerschap met meerdere locaties. Deze multi-locatie familie van dealerships kan in dezelfde stad of in omliggende steden volgens Stijn van vangilsautomotive.nl.

Bovendien, afhankelijk van die familie van dealerships, kunnen zij één website hebben of kunnen zij verschillende websites hebben voor elke locatie. (Veel autofabrikanten eisen dat dealers afzonderlijke websites hebben als zij bepaalde voertuigen van concurrenten verkopen).

Dus als je autodealers helpt met SEO, moet je nadenken over de verschillende fabrikanten, de soorten voertuigen die worden verkocht (nieuw en gebruikt), de reparatiediensten die worden aangeboden, het aantal websites en locaties die u zult beheren, eisen van de fabrikant – onder andere dingen.

Dus wat zijn enkele van de zoek-optimalisatie strategieën die u moet gebruiken bij het werken met een autodealer? Hier zijn enkele SEO aanbevelingen.

Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf heeft aangetoond een directe correlatie te hebben met lokale SEO – vooral als het gaat om het verschijnen in de Google Local 3-Pack. Een belangrijke factor bij Google Mijn Bedrijf is ervoor te zorgen dat de informatie van het dealerbedrijf correct is en waardevolle informatie bevat die zoekers nuttig zullen vinden. Dit is belangrijk voor concurrerende markten – vooral wanneer slechts een handvol sites op de eerste pagina van de Google zoekresultaten verschijnen. Hier zijn enkele belangrijke Google Mijn Bedrijf-functies om van te profiteren:

Naam, adres en telefoonnummer. Zorg ervoor dat de naam, het adres en het telefoonnummer van de dealer correct zijn. (Als u een gratis nummer hebt, zorg er dan voor dat uw LOKALE netnummer het nummer is dat in uw Google Mijn Bedrijf vermelding staat). Het is belangrijk dat deze informatie hetzelfde is in alle lokale online gidsen waarin het dealerschap is opgenomen.

Categorieën

Met Google Mijn Bedrijf kunt u categorieën selecteren (een hoofdcategorie en extra categorieën) om te beschrijven wat uw dealership aanbiedt. Hoewel de categorieën die u selecteert van invloed zijn op de lokale rangschikking, moet u niet vergeten dat de categorieën slechts een van de vele factoren zijn die bepalen hoe u in de zoekresultaten wordt weergegeven.

Deze categorieën helpen u in contact te komen met potentiële klanten die zoeken naar wat uw autodealerbedrijf verkoopt. U kunt een primaire categorie en aanvullende categorieën selecteren – maar ga niet te ver door het selecteren van te veel categorieën. Wees specifiek. Kies zo weinig mogelijk categorieën om de kern van de activiteiten van uw autodealerbedrijf te beschrijven.
Als de categorie die u wilt gebruiken niet beschikbaar is, kies dan een algemene categorie die nog steeds accuraat is. U kunt niet uw eigen categorieën maken. Hier zijn enkele voorbeeldcategorieën die u zou kunnen gebruiken:
Autohandelaar
Handelaar in gebruikte auto’s
BMW dealer
Houd in gedachten dat als je niet zo hoog scoort als je zou willen, het veranderen van je categorieën je positie kan verbeteren. Het kan nodig zijn om je categorieën aan te passen totdat je het goed hebt. Als u een van uw categorieën toevoegt of wijzigt, kan Google u vragen uw bedrijf opnieuw te verifiëren. (Dit helpt Google alleen om te bevestigen dat uw bedrijfsinformatie juist is).

Foto’s

Google gebruikt foto-engagement op Google Mijn Bedrijf om bedrijven te helpen rangschikken in lokale zoekopdrachten. Laat foto’s zien van de nieuwe en gebruikte auto’s die u op het terrein van uw dealer heeft staan – en zorg ervoor dat u ze regelmatig bijwerkt. Zorg ervoor dat u na een verkoop een toestemmingsformulier voor foto’s laat ondertekenen en vraag of u een foto van uw tevreden klanten met hun nieuwe auto mag maken om te uploaden naar Google Mijn Bedrijf (en uw andere sociale mediaplatforms).

Comments are closed.