Waar moet je rekening mee houden als eigenaar van een eigen (online) onderneming

Het aantal ondernemingen dat hun producten online is gaan verkopen is de afgelopen jaren enorm gestegen. Dit heeft ermee te maken dat het online verkopen van je producten diverse voordelen kent. Echter kent het verkopen van je producten online ook een paar nadelen. In dit artikel worden de voor-en-nadelen besproken van het hebben van een online onderneming.

De voordelen van een online onderneming

Lagere kosten

Een van de grootste voordelen die het hebben van een online onderneming kent is de lagere kosten. Doordat jij je producten online verkoopt hebt je geen fysieke locatie nodig om je producten ten toon te stellen, dit scheelt onder andere in de huur, hypotheek, elektriciteit, water, gas en licht.

Werk is overal uitvoerbaar

Het grote voordeel van een online onderneming is dat je alleen maar een PC of laptop bij de hand moet hebben met een werkende internet verbinding om je werkzaamheden uit te voeren. Dit betekend dat je bijvoorbeeld je werk lekker vanaf de bank kan uitvoeren of je kan je werkzaamheden als je bijvoorbeeld in de trein zit naar een klant.

Lagere personeelskosten

In de meeste gevallen zijn ook je personeelskosten lager, aangezien je minder personeel in dienst hoeft te hebben omdat er geen personeel in een fysieke locatie aanwezig hoeft te zijn.

Nadelen van een online onderneming

Verzending

Nu de klanten niet meer naar jou toekomen voor de producten ben jij er verantwoordelijk voor dat de klanten hun producten ontvangen. Dit proces is een van de belangrijkste onderdelen bij het hebben van een online onderneming, aangezien de levering van directe invloed is op de klanttevredenheid. Je zou hierom kunnen overwegen om een professionele partij in te huren die de webshop verzending voor je regelt, zodat jij kunt focussen op andere onderdelen van je onderneming.

Klantencontact

Het grote nadeel van een online onderneming is dat je geen persoonlijk contact kunt onderleggen met je klanten, hierdoor kan er al snel miscommunicatie ontstaan tussen jouw en een klant. Deze miscommunicatie is ook nog eens lastiger op te lossen omdat er soort van ruis tussen jou en de klant plaats vindt, het uitbesteden van je webshopverzending is daarom het overwegen waard zodat jij je tijd kunt besteden aan bijvoorbeeld de klanttevredenheid.

One Response to “Waar moet je rekening mee houden als eigenaar van een eigen (online) onderneming

  • Hi, this is a comment.
    To delete a comment, just log in and view the post's comments. There you will have the option to edit or delete them.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *